Kematian Yang Menyedihkan

Kematian Yang Pilu

Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. Hari ni 21 Mac 2017 hari yang sedih bagi aku. Aku telah kehilangan ibu red cherry shrimp yang sedang bertelur. Ini adalah pengalaman pertama aku nak breed Red Cherry Shrimp.

Sebelum ni bukan tak pernah tengok shrimp mati, pernah je. Takde pun rasa sedih macam ni. Sebenarnya yang buat aku sedih adalah disebabkan perut Red Cherry Shrimp penuh dengan telur. Terbaring kaku atas soil. Sedih betul.

Sayu hati

Sedihkan tengok perut sarat dengan telur terbaring kaku? Dah sampai ajal dia. Tak dapat tengok shrimp melahirkan anak.

Ada otai-otai cakap telur tu masih boleh menetas, tapi kena DIY shrimp egg hatcher. Aku masih belum smpai tahap tu lagi. Tapi aku nak cuba jugak kalau-kalau boleh selamatkan telur shrimp tu.

Kesedihan ku

Harap-harap berjaya la menetaskan telur shrimp secara manual. Insyaallah

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge